Ako objednávať a vrátiť tovar z e-shopov eoblecenie a SHEIN?

Rozhodla som sa napísať tento článok, aby som sa podelila so svojimi skúsenosťami z nákupov oblečenia, pretože sama som hľadala nejaké informácie a tie, čo som našla, neriešili moju situáciu.

My ženy častokrát jednáme impulzívne a nepozrieme si obchodné podmienky v eshopoch, alebo veríme, že tovar, ktorý sme si objednali, nebudeme vracať. Navyše, nejedná sa o nejaké veľké sumy, takže to riskneme.

More...

Ako vrátiť tovar z eshopu SHEIN a ako dostať späť svoje peniaze

Pred niekoľkými mesiacmi som si objednala šaty z internetového obchodu Shein. Priznám sa, eshop má originálne veci, ktorými som sa nechala zlákať. A navyše, má dosť silné zastúpenie v rôznych krajinách, takže mi nenapadlo, že by s reklamáciou mohol byť nejaký problém. Navyše, pri produktoch boli mnohé recenzie s fotografiami, ktoré vyzerali dôveryhodne.

Objednávka prišla asi o dva týždne, čo hodnotím celkom pozitívne. Kvalita šiat nebola dobrá, ale rozhodla som sa, že si jedny šaty nechám, pretože mali zaujímavú farbu a strih.

Modré šaty boli tlmené, biela nebola biela, ale sivá. Kabátik v strede som si nechala, i keď materiál bol veľmi tenký.

Ďalšie šaty mi boli úzke, napriek tomu, že som sa riadila podľa veľkostných tabuliek. Tretie boli farebne mierne odlišné ako na fotografii. A tak som sa rozhodla, že dvoje šaty vrátim.

Postupovala som podľa pokynov, na webe som označila, ktoré šaty chcem vrátiť. Oblečenie som zaslala na adresu uvedenú na ich stránke (Goodcang Logistics GmbH Regioparkring 14, 41199 Mönchengladbach). Nezabudnite na zásielku napísať aj authorization number (obrázok nižšie).

Takto na stránke Shein nahráte return - musíte vyplniť aj podacie číslo zásielky.

Keď kliknete na detail pri šatách, ktoré chcete vrátiť, objaví sa vám adresa, kam máte zásielku poslať a autorizačné číslo:

Zapísala som tam aj podacie číslo zásielky, ktoré som mala zo Slovenskej pošty a vložila ho do poľa na stránke - viď obrázok nižšie. Poštovné do Nemecka stálo 7 eur.

Takto to vyzerá, keď nahodíte podacie číslo zo Slovenskej pošty.

Sledovala som zásielku a videla som, že zásielka dorazila o niekoľko dní a bola aj prevzatá. Tento obchod mi mal vrátiť peniaze do jedného mesiaca. To sa však nestalo, dokonca po niekoľkých týždňov moju reklamáciu uzavreli bez udania dôvodu.

Začala som sa im ozývať cez maily, ktoré sa mi vrátili ako adresát neznámy. Nikto mi neodpovedal. Na samotnej stránke ani neviete dohľadať nejaké emailové adresy a keď kliknete na kontakt, tak sa zobrazí iba formulár, kde si môžete len vyberať odpovede na otázky, a máte si tam nájsť oblasť, s ktorou máte problém. De facto nemáte prístup k žiadnej mailovej adrese, tak som písala do kontaktného formulára. Samozrejme, ostalo to bez odpovede.

Tmavomodré šaty s retiazkovou potlačou som si nechala... Mali ich aj v červenej farbe.

Celý proces riešila stránka len prostredníctvom automatizovaných odpovedí. Peniaze sa mi nevrátili a riešla som to naozaj niekoľko týždňov a všade som písala, cez Instagram aj Facebook. Nedostal som žiadnu odpoveď.

Nakoniec mi napadlo, že platba bola uskutočnená cez službu PayPal, kde je zákazník dokonale chránený. Riešila som to teda priamo cez PayPal, otvorila som transakcie a tam som našla aj tú so Sheinom. Otvorila som prípad o niekoľko dní mi peniaze nabehli na účet.

Shein na paypale uvádza tieto kontaktné údaje: service@sheinside.com, service02@sheinside.com a že odpovedjú do 2 pracovných dní. Môžete im aj zavolať na telefónne číslo 00-86-2566034123 od 9 ráno do 18 hodine večer času v Pekingu, Číne.

Ako vrátiť tovar z eoblecenie.sk 


Druhý prípad sa stal v eshope eoblecenie.com. Na prvý pohľad sa zdá, že eshop je slovenský, čo však nie je pravda. Keď si kliknete na obchodné podmienky, tak sú v cudzom jazyku - v angličtine. Navyše, keď vám príde tovar, tak jednotlivé položky sú popísané v azbuke. Tam som tiež riešila vrátenie časti objednávky.

Pri prvej objednávke som posielala tovar na adresu na DPD depot na Technickú 7. Tam som posielala normálne doporučený list Slovenskou poštou. Bolo to v lete, keď som bola odcestovaná, tak som si ani neskontrolovala, či mi prišli späť peniaze. 

A keďže som rýchlo potrebovala na jednu akciu červené šaty, a presne také, aké som chcela, mali práve v eoblecenie.com, znova som si objednala u nich a dokonca aj v zelenej verzii. Šaty boli krásne a sadli mi ako uliate. Zelené sa mi farebne nepáčili, bola to príliš tmavá farba, tak som sa rozhodla ich vrátiť.

Tieto červené šaty z eoblecenie.com stáli za to - mala som ich na krste svojej knihy Tajomstvo Opery

Medzitým sa podmienky vrátenia tovaru zmenili a tovar sa mal tentoraz posielať späť cez kuriérsku službu GLS na adresu: INTERNATIONAL MAIL AND PARCEL – GLS HUB do Budče.

Toto bolo ešte problematickejšie, pretože napriek tomu, že som si objednala kuriéra cez GLS za 5 euro, jednoducho neprišiel vyzdvihnúť balík. Takže este toto sa naťahovalo niekoľko dní. 

Nakoniec som balík úspešne poslala, avšak peniaze neprišli. Skúšala som ich kontaktovať zase cez formulár na stránke a cez rôzne mailové adresy. Nič nepomáhalo. V tomto prípade išlo o platbu na dobierku, čiže som to nemohla riešiť cez Paypal.

Nakoniec som im napísala na Facebook a povedala som si, že budem písať sťažnosti dovtedy, dokým sa neozvú alebo kontaktujem nejakú medzinárodnú inšpekciu (www.econsumer.gov). Zistila som, že spoločnosť WORLD COMERCE LIMITED má adresu 18 King's Road Central, Sheung Wan, čo je tiež v Číne.

Facebooková stránka eoblecenie.com

Cez Facebook sa mi nakoniec ozvali s tým, že mi peniaze už poslali. Opäť som si skontrolovala účet a naozaj, peniaze za druhú objednávku mi nabehli. Avšak tie z prvej letnej objednávky stále chýbali. Najlepšie bolo, že sa ma pýtali, prečo som ich nekontaktovala na adresu eoblecenie.com@minve.st. Ja som mala dôkaz, že som tam niekoľko krát písala a nikto nereagoval. Písala som aj na complains.contact@minve.st, ale zareagovali len messenger na Facebooku.

Tak som im povedala, že stále nemám peniaze, že mi prišli mi peniaze za druhú objednávku, ale za tú prvú nie. Zase nasledovalo podrobné vysvetľovanie a dokazovanie. Všetko som mala, našťastie, zdokumentované. Povedali mi, že moju žiadosť postúpia, a po nekonečnych naťahovačkách som sa dočkala aj vrátenia druhej sumy.

Alexandra Vrábelová
 

So stylingom som začala na materskej, kedy som sa začala zaujímať o módu aj z tej profesionálnejšej stránky. Založila som si eshop sperkyalexandra.sk a spravila som si na londýnskej Fashion Academy certifikáty - Fashion stylist, Colour stylist a Wardrobe stylist. A tak dnes môžem ponúkať svoje služby osobného stylingu, nákupov so stylistom či revíziu šatníka. Okrem toho píšem pre portál akcnezeny.sk a som šťastnou mamou 4 detí.